CVG’nin Rockstar North Röportajından Yeni GTA V Detayları
10 Temmuz 2013  

Ünlü oyun dergi ve sitesi CVG, GTA V haberlerini derledikleri GTA 5 o’clock programlarının bugünkü bölümünde Rockstar North’un baş görev tasarımcısı ve prodüktörü olan Imran Sarwar ile oyunun özelleştirme/modifikasyonu ve saldırı sistemi üzerine bir röportaj gerçekleştirdi. Röportajda GTA V’ten birkaç yeni detay da gün yüzüne çıktı. İşte o detaylar:

  • Bir sebepten ötürü süremeyeceğiniz özel araçlarınız (lastiği çıkmış, sürülemeyecek kadar arızalanmış araçlar vb.) artık kendi kendine kaybolmayacak. Bunun yerine bu araç kaldığı yerde memurlar tarafından çekilip haciz edilecek, ve eğer aracınızı geri almak isterseniz, şehrin araç haciz merkezinde aracı belli bir ücret karşılığında geri alabileceksiniz.
  • Artık merminiz bitse bile silahınızı kaybetmiyorsunuz. Oyun boyunca merminiz/şarjörünüz bitse de silahınız sizinle kalıyor.
  • Yumruk yumruğa geçen yakın dövüş sistemi büyük derecede elden geçirilmiş ve yenilenmiş. Artık dövüşmek için rakibinize kilitlenmenize gerek kalmayacak, daha özgür ve akıcı hissettirecek.
  • Imran Sarwar, artık vuruşların daha doyurucu olduğunu ve yumrukları tamamiyle hissedebileceğimizi belirtiyor.
  • Üç karakterin de kendine özgü eşsiz dövüş animasyonları mevcut.
  • Her karakterin “Güç” istatistiği dövüşlerde sizin kabiliyetlerinize bağlı olarak artacak.
  • Her karakterin “Atış” istatistiği çatışmalarda sizin nişan isabetliliğinize ve ne kadar cephane taşıdığınıza bağlı olarak artacak.
  • Etrafa zarar, hasar verme büyük ölçüde geliştirilmiş ve oyunda yok edilebilen çok daha fazla sahne var.
  • Serinin GTA IV’ten önceki oyunlarında olduğu gibi araçların benzin deposuna ateş ederek aracı patlatmak mümkün olacak. Bu durumu kendi avantajınıza da çevirebileceksiniz: Aracınızı bir grup düşmanın arasına sürdükten sonra araçtan çıkıp depoya ateş ederek aracı patlatmak ve düşmanları kısa yoldan ortadan kaldırmak gibi.
  • Yapay zekâ nasıl oynadığınıza/davrandığınıza bağlı olarak tepki verecek ve pek çok farklı düşman farklı olarak hareket edecek. Örneğin, SWAT timleri artık hiç olmadığı kadar organize olacak ve taktiksel olarak saldırarak sizi biraz terletecek.
  • Tırmanma mekaniği büyük ölçüde geliştirilmiş.
  • Karakterlerin birlikte çalıştığı görevlerde üç karaktere de kendilerine ait bir görev verebileceğiz. Örneğin, birini keskin nişancı yaparken diğerinin de siperde kalmasını sağlayabileceğiz.
  • Araç modifiyesinde tam 1000’den fazla modifikasyon bulunuyor. Kurşun geçirmez lastikler, zırh vb. bunlara dahil.
  • Araç modifiyesinde araçların kornalarını da özelleştirebileceğiz.
  • Modifiyede arabalara turbo da takabileceğiz.
  • Araçların benzin deposundan çoğu zaman benzin sızıyor. Dökülen benzinleri ateşe vererek araçları bu yönden de patlatabileceksiniz.
  • Yapışkan bombalar geri dönüyor, ve araçları kolayca patlamanın bir diğer yolu da bu bombalar.
  • Özelleştirilmiş silahlar genişletilebilecek. Görevler sırasında susturucu, dürbün vb. takılıp çıkarılabilecek.
  • Üç karakter de tamamen doğal hareket ediyor ve hiçbir zaman çizgisel hissettirmeyecek. Bu da göreve doğallık katıyor. Örneğin, Michael ile Franklin bir arabadaysa ve Michael direksiyon başındaysa, oyuncu Franklin’e geçtiğinde Michael araba sürmeye devam edecek, doğallık kaybolmayacak, karakteri nerede bıraktıysak ona göre devam edecek.
  • Buldozerler olacak.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*