Haberler:

Gönderen Konu: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.  (Okunma sayısı 256393 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı GauLTier

  • Trevor Philips Industries
  • ***
  • İleti: 572
  • Gaul
  • Kayıt: 18/05/2007
    • FENERBAHÇE
25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« : 06 Temmuz 2009 ; 23:29:03 »
Neymiş bu subliminal mesaj ve 25.kare diyorsanız okumaya devam edebilirsiniz.
Peki izlediğimiz filmler, programlar, reklamlar, çocuklarımıza izlettiğimiz çizgi filmler, belgeseller vs… ne kadar masum? Subliminal mesaj ve 25.kare ne demek onu açıklayayım isterseniz…

Subliminal mesaj, o anda insanın fark edemediği, başka bir öğenin içine gizlenen ve bilinçaltı tarafından algılandığı öne sürülen mesajlardır. Bunlar; film ya da reklamlarda gözün görüp beyne sinyal gönderemeyeceği fakat bilinçaltının algılayabileceği hızdaki, 25.kare görüntüleri ve farklı objelerin bir araya gelmesiyle bilinçaltında oluşan toplu resimlerdir. İnsan gözü doğası gereği saniyede en fazla 24 kareyi algılayabilmektedir ve bu kareleri birbirine benzeterek akıcı ve doğal olan görüntüleri beyninde oluşturur. İşte bu noktada film ya da reklam tasarlarken 25.kareyi kullanan kişiler bu kareye yerleştirdikleri görüntüye esas fikirlerini koyarak bunun bilinçaltı tarafından algılanmasını sağlar.

Reklamcılık sektöründe yıllardır kullanılan bu 25.kare tekniği son yıllarda sıklıkla bilinç altına mesaj yollamak isteyenler tarafından kullanılıyor. Önceleri neredeyse tüm sinema filmlerinde cola iç, cola iç şeklinde bu 25.kare mesajlarından yararlanılıyordu ve insanlar sinema aralarında cola tüketmeyi çok istiyorlardı. Bir çok televizyonda başka kanal izleme, başka kanal izleme demekteydi. Belki araştırsak hala kullanıyor olabilirler…

Bu konuda İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo-Tv ve Sinema Anabilim Dalı bünyesinde, Doç. Dr. Simten Gündeş’in danışmanlığında, Metin Çelik’in hazırladığı bir “Yüksek Lisans Tezi” mevcut. “Reklamda Tüketicinin Yönlendirilmesi” [rapidshare linki] adındaki bu tez pdf olarak indirilip kesinlikle okunmalı… Uzun yıllardır reklamcılıkla ilgili bir sürü makale okudum ama bu kadar derli toplu bir yazıyı ilk defa gördüm…

Bu tekniklerle insanoğluna biliçaltı yönlendirme yapılabiliyor… Neyi düşünüp neyi isteyeceğimizi belirleyebildikleri bir dünyada, oyun, uzun zamandır kurallarına uygun oynanmıyor demektir… Hatta II. Dünya Savaşından beri…
Sadece görüntülerde değil, şarkıların üzerine de böyle düzenlemeler yapılabiliyor. Kimi heavy metal şarkılarının çoğunlukla satan, “şeytan” fikrini işlediği dile getirilmiş bir çok yerde… Hatta böyle mp3 ler yapabilmeniz için programlar bile var…

Subliminal mesaj dediğimizde ise resimlerin içerisine gizlenmiş resimlerle tüketiciyi kandırmak diyebiliriz. Gündelik hayatta öyle bir bombardımana tutuluyoruz ki… Kısaca bakalım;

Çizgi filmler… Çocuklarımızın ve hatta bizim izlediğimiz çizgi filmler…
Kurtarıcı (Rescuer) adlı çizgi filmde bir anda parlayıp sönen çıplak kadın resimleri ekrana yansıtılmıştır.
Alaaddin çizgi filminde ise “evet gençler soyunun” (good teenagers take of clothes) sesi hipnotik bir tonda gizli olarak tekrarlanmaktadır.
Aslan Kral (The Lion King) adlı meşhur çizgi filmde yıldızlarla gökyüzüne “sex” kelimesi yazılmıştır.
Jessica Rabbit (Who Framed Roger Rabbit) çizgi filminde filmin kahramanı Jessicanın kaçış sahnesinde eteği açılıyor ve kahramanın iç çamaşırsız olduğu görülüyor.
Küçük Denizkızı (The Little Mermaid) çizgi filminin kapağında erkek cinsel organı gizli bir şekilde resmediliyor.

Reklamlardaki ve filmlerdeki başlıca bilinçaltı uygulamaları ise şöyle:
Camel’in logosunda kullandığı deve resminin sağ ayağında çıplak bir adam resmi bulunuyor. Yine Camel’in Smooth Karakter adlı tiplemesinde cinsellik tema olarak bilinçaltına kazınıyor.
Cola çeşitli yıllarda hazırladığı reklamlarda cinsellik öğesini kullanıyor. Bunlardan dikkat çekici olanı Feel the Curves (kıvrımları hisset) reklamında Colanın yanında yer alan buz tanelerinin arasında bir çocuğun erkek cinsel organına doğru ağzını uzatmasıdır. Yakın zamanda yapılan bir reklamda ise kutu Colanın üzerinde buzlarla çıplak bir kadın figürü oluşturulmuştur.
Pepsi ise kutu kola tasarımında “sex” yazısını gizlice çizgilerin arasına gömmüş ve bu şekilde satışlarını arttırmıştır.
Dövüş Kulübü (The Fight Club) filminde 25. kare tekniği ile elinde sigara olan Brat Pitt resmi filmin çeşitli yerlerine yerleştirilmiştir. Daha dehşet verici olanı ise filmin kapanış sahnesinde erkek cinsel organının gösterilmesidir.

Gelelim sonuca;
1957 yılında market araştırmacısı James Vicary sinema ekranında çok hızlı bir şekilde parlayan mesajların insanların gıda üzerindeki tercihlerini etkilediğini belirtti. Ve ilk olarak “bilinçaltı reklam” (subliminal advertisement) tanımlamasını kullandı. Vicary, yaptığı araştırmada takistoskop adı verilen cihazla filmlerin arasına “Caca Cola İç” “Patlamış Mısır Ye” mesajları yerleştirdi. Bu mesajlar saniyenin 1/3000 kadar kısa bir sürede görünüyor ve her 5 saniyede bir tekrarlanıyordu. Bu filmin arkasından New Jersey’deki Cola satışlarının % 18.1 ile % 57.5 arasında arttığı gözlemlendi.

Amerika’nın bu teknikleri taa 1957′li yıllardan beri profesyonel bir şekilde kullanmış olması, insanları taa ne zamandır kullandığının bir kanıtı… Hayat iyice pisleşti, emperyalizm ve kapitalizm vahşice her şeye saldırıp bizlerden robotlar yapıyor, aya çıkmaya, uzaya gitmeye ne gerek var…


Alıntı.


Reklamlar


Çevrimdışı .The JeweleR.

  • The Lost Brotherhood
  • **
  • İleti: 1249
  • Prometheus
  • Kayıt: 15/11/2008
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #1 : 07 Temmuz 2009 ; 10:19:09 »
ilginç...

Çevrimdışı  OziMen 

  • Los Santos Triads
  • ****
  • İleti: 1865
  • JinfengxiaOzi®
  • Kayıt: 05/12/2006
    • Ödüller
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #2 : 07 Temmuz 2009 ; 11:21:24 »
Bunu biliyorum. Hani insanlar neden hala oy atıyor dediğiniz parti var ya, işte o parti çok kullanıyor bunu. Yapılmış testleri var, saniyenin 1/3000'inde bir yandaş kanallarda(çok uzak değiliz) o partinin logosu geliyor ve şu yazıyor:

***
Lider: *****/******/*******

anlayan anlar. Nereden mi biliyorum, ablam medyacı...
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2009 ; 11:21:58 Gönderen: OziMen »
OziMen - MeneMen

MRB bilmem ben sendegilim.


"Üyeye bela gelmez admin kızmadıkça,
Admin sinirlenmez üye azmadıkça..."

Çevrimdışı GauLTier

  • Trevor Philips Industries
  • ***
  • İleti: 572
  • Gaul
  • Kayıt: 18/05/2007
    • FENERBAHÇE
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #3 : 07 Temmuz 2009 ; 13:41:33 »
Bunu biliyorum. Hani insanlar neden hala oy atıyor dediğiniz parti var ya, işte o parti çok kullanıyor bunu. Yapılmış testleri var, saniyenin 1/3000'inde bir yandaş kanallarda(çok uzak değiliz) o partinin logosu geliyor ve şu yazıyor:

***
Lider: *****/******/*******

anlayan anlar. Nereden mi biliyorum, ablam medyacı...
Onu bende gördüm.Hatta Can Dündar tespit etmiş.

Çevrimdışı Dalgakıran

  • Wellenbrecher
  • Programcı
  • *****
  • İleti: 6453
  • Kayıt: 09/10/2006
    • Ödüller
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #4 : 07 Temmuz 2009 ; 14:06:06 »
Bizim burada bir bakkal var. Yanında Coca-Cola'nın bir reklamı asılı. Büyük bir bardak resmi. İçinde kola var. Kolayla kadın bacağı çizilmiş. Birkaç ay önce farketmiştim. Demek ki gerçekmiş.
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2009 ; 14:06:26 Gönderen: Fanatick »

Çevrimdışı ScaLa

  • Antonio Puerta
  • Admin
  • *****
  • İleti: 2611
  • Politechnika Śl
  • Kayıt: 11/08/2005
    • R*Turk
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #5 : 07 Temmuz 2009 ; 14:24:06 »
Gerçekten ilginç... İnternetten bulduğum resimleri buraya ekleyeyim;






 Bir kaçını eklemedim :p
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2009 ; 14:24:47 Gönderen: ScaLa »
Şafakların söküşünde Senin Aşkın var ALLAH'ım

Let the ummah rise again! Let us see day light again! Once again!

Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fee khair


Çevrimdışı M3

  • Trevor Philips Industries
  • ***
  • İleti: 1372
  • Kayıt: 04/05/2008
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #6 : 07 Temmuz 2009 ; 18:56:07 »
İlginç :S

Scala'nın son resminde ne var tam farkedemedim birisi yardım etsin ;)
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2012 ; 21:12:36 Gönderen: ///m3 é46 »

Çevrimdışı Patron

  • The Families
  • ******
  • İleti: 2292
  • Her adımımda derine
  • Kayıt: 01/01/2007
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #7 : 07 Temmuz 2009 ; 18:56:26 »
Alaaddin çizgi filmindeki olayda şu videoda anlatılmış sesi biraz açın ve dinleyin bariz bir şekilde duyulabiliyor..
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/3518/Disney_Subliminal_Messages/

Bir başka video..
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/23844/Subliminal_Messages__amp__Hidden_Truths_in_New_Films/
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2009 ; 18:57:32 Gönderen: Gençturkcell »
Yay gibi eğri olsam el üstünde tutarlar beni , ok gibi doğru olsam uzağa atarlar beni .


Çevrimdışı ScaLa

  • Antonio Puerta
  • Admin
  • *****
  • İleti: 2611
  • Politechnika Śl
  • Kayıt: 11/08/2005
    • R*Turk
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #8 : 07 Temmuz 2009 ; 18:59:12 »
Scala'nın son resminde ne var tam farkedemedim birisi yardım etsin ;)

 Sözde dans eden çöp adamlarla çıplak bir kadın vücudu çizilmiş.
Şafakların söküşünde Senin Aşkın var ALLAH'ım

Let the ummah rise again! Let us see day light again! Once again!

Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fee khair


Çevrimdışı Patron

  • The Families
  • ******
  • İleti: 2292
  • Her adımımda derine
  • Kayıt: 01/01/2007
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #9 : 07 Temmuz 2009 ; 19:00:53 »
Sözde dans eden çöp adamlarla çıplak bir kadın vücudu çizilmiş.
Gerçekten de :S
Yay gibi eğri olsam el üstünde tutarlar beni , ok gibi doğru olsam uzağa atarlar beni .


Çevrimdışı .The JeweleR.

  • The Lost Brotherhood
  • **
  • İleti: 1249
  • Prometheus
  • Kayıt: 15/11/2008
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #10 : 07 Temmuz 2009 ; 19:02:41 »
Alaaddin çizgi filmindeki olayda şu videoda anlatılmış sesi biraz açın ve dinleyin bariz bir şekilde duyulabiliyor..
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/3518/Disney_Subliminal_Messages/

Bir başka video..
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/23844/Subliminal_Messages__amp__Hidden_Truths_in_New_Films/

duyamadım bir türlü aladdin indeki o mesajı :D

Çevrimdışı Patron

  • The Families
  • ******
  • İleti: 2292
  • Her adımımda derine
  • Kayıt: 01/01/2007
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #11 : 07 Temmuz 2009 ; 19:05:16 »
duyamadım bir türlü aladdin indeki o mesajı :D
Kız kafasını çıkarıyor ya işte o an arka planda boğuk bir ses "take off clothes"kısmını söylüyor işte bir kaç kez dinle.Tüylerim ürperdi yahu :S Yıllarca neler izletmişler bize..
Lion King çizgi filmindeki yıldızlarla yazılan yazı da bu resimde http://www.subliminal-video.com/wp-content/uploads/2009/03/disney-subliminal-message-lion-king-sex-1.jpg
Yay gibi eğri olsam el üstünde tutarlar beni , ok gibi doğru olsam uzağa atarlar beni .


Çevrimdışı Splendour

  • Trevor Philips Industries
  • ***
  • İleti: 431
  • Kayıt: 30/12/2008
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #12 : 07 Temmuz 2009 ; 19:06:29 »
Alaaddin çizgi filmindeki olayda şu videoda anlatılmış sesi biraz açın ve dinleyin bariz bir şekilde duyulabiliyor..
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/3518/Disney_Subliminal_Messages/

Oha. gerçek mi bu :S

Çevrimdışı Patron

  • The Families
  • ******
  • İleti: 2292
  • Her adımımda derine
  • Kayıt: 01/01/2007
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #13 : 07 Temmuz 2009 ; 19:10:36 »
Oha. gerçek mi bu :S
Malesef öyle.. Daha neler neler buldum acayip tırstım :S
Fazlası ve daha fazlası...
http://www.artistmike.com/Temp/SubliminalAd.html
Yay gibi eğri olsam el üstünde tutarlar beni , ok gibi doğru olsam uzağa atarlar beni .


Çevrimdışı Splendour

  • Trevor Philips Industries
  • ***
  • İleti: 431
  • Kayıt: 30/12/2008
Ynt: 25.Kare Sübliminal Mesajlar.
« Yanıtla #14 : 07 Temmuz 2009 ; 19:17:14 »
Ben de birkaç araştırma yaptım. şunlara da bi bakın.

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=bilin%C3%A7alt%C4%B1+reklam%C4%B1&i=2955219

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=subliminal+message&i=14090608

http://www.bildirgec.org/...ar-belgeselinde-gizli-akp

http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/...=22940&p=1&rid=2



saat reklamlarında ya da herhangi bir reklamın bir karesinde yer alan bir saatte, saatin hep "onu on geçe"yi göstermesi de bir subliminal öğedir. bilinç altına kazınılan "tik" işareti (10:10 tik işaretini simgeler) o ürünün uygunluğunu, olumluluğunu izleyene kabul ettirir. hemen hemen tüm saat reklamlarında zaman hep aynıdır.

http://www.swatch.com/tr/watches/saltandsalsa.html
http://www.seikowatches.com/products/index.asp
http://www.tagheuer.com/...women-collection/index.lbl
http://www.omegawatches.com/index.php?id=129
http://www.orolus.com/burberry.shtml gibi...



http://www.slightlywarped.com/...pfactory/subliminal/

:o