Hafta Sonu GTA V Derlemesi: Yeni Bilgiler, HUD Detayları ve KIFFLOM!
31 Mayıs 2013  

GTA V adına oldukça bereketli bir dönemden geçiyoruz. Bu hafta içinde Rockstar’dan pek bir ses çıkmasa da, yazın kendisini hissettirmeye başladığı şu günlerde oyunu inceleyen ekiplerden birkaç ufak tefek yeni detay daha bizlerle buluştu ve sadece GTA V’i konuştuğumuz bir mayıs ayını geride bıraktık. Aslında bir ertelenme söz konusu olmasaydı dört gözle beklediğimiz GTA V belki de çoktan elimizde olup şu zamanlarda oyunun tadını çıkarıyor olacaktık, fakat tabii bu ertelemeden artık yakınmıyor ve bunun hem oyuna hem de bizlere yaradığını düşünüyoruz. Daha önceden Rockstar Games’in Rusya’da oyun inceleme sitelerinin editörlerine oyunu inceleme imkânı tanıyan bir etkinlik düzenlediği ortaya çıkmıştı. Bu fırsatı kaçırmayan Rus medyası, oyunu inceleyerek genel izlenimlerini aldı ve takipçileriyle paylaştı. Her ne kadar büyük türden pek yeni bir bilgi çıkmasa da bilmediğimiz ufak tefek detaylar da yok değil. Tüm detaylara, geçtiğimiz günlerde öne çıkan GTA V gelişmelerini derlediğimiz bu haberimizden ulaşabilirsiniz.

Öte yandan Rusya’nın yanı sıra Polonya’da da oyunu inceleme etkinliği düzenlendi ve bu fırsata erişen Polonyalı editörlerden biri geçtiğimiz günlerde Reddit üzerinden “Bana istediğinizi soru sorun” başlığı altında GTA V hakkında bir soru-cevap düzenledi. GTA V’i merakla bekleyen oyuncuların sorduğu soruları yanıtlayan editör, pek çok merak edilenleri cevapladı ve bizleri özellikle oyunun göstergeleri (HUD) konusunda aydınlattı. Bunun yanı sıra, daha önceden GTA severlere oyunda Epsilon takiratının bir üyesine yüzüyle can verme imkânı tanıyan Rockstar’ın düzenlediği kampanya 27 Mayıs itibariyle son buldu. Daha önceden bu fırsatla kendisinden yeni bir görüntü elde elde ettiğimiz tarikat lideri karakterden iki adet yeni görüntü daha göze çarptı ve bununla beraber bu karakterin San Andreas’taki tarikatın kurucusu ve lideri olan Cris Formage olduğu netlik kazanmış oldu.

Bunlar sadece öne çıkan gelişmeler. Oyunun resmi haritası, ilk multiplayer detayları hakkında gelişmeler ve dahası sizleri bekliyor. İşte GTA V adına geçen güzel bir haftada elimize geçenler ve haftanın öne çıkan gelişmeleri…

Rus inceleme sitelerinden yeni detaylar

23 Mayıs’ta Rusya’nın başkenti Moskova’da saat 15:00 ile 19:00 arası gerçekleşen oyunun demosunu inceleme etkinliğine Rus oyun editörlerini davet eden Rockstar, ekiplere oyunu inceleme imkânı tanıdı.

Oyunu inceleyen ekiplerden gelen yeni detaylar şöyle:

  • Kurşunla yaralanmalar veya çeşitli aletlerle yaralanmalar sonucunda karakterlerin vücudunda çoğu zaman izler kalıcı olacak.
  • Kırsal tepelik bir alanda saklı olan askeri üs, belirtilene göre büyük bir havaalanına benziyor.
  • Vahşi doğada birbirlerini avlayan vahşi hayvanlar mevcut.
  • Motokros yarışları için bir Motokros parkuru mevcut.
  • Av bölgesi bulunuyor.
  • Etrafı gezmek veya keşfetmekte olan turistler görmek mümkün. Örneğin oyunu inceleyen bir ekip, seyyar evlerinin yanında balık tutan turistler ve hararetli bir şekilde kendileri arasında tartışan, büyük yürüyüş çantaları olan turistler görmüş. Bu turistler Franklin’e yaklaştıklarında tartışmaya bir süre ara verip Franklin’e selam vermişler ve daha sonra yollarına ve tartışmalarına devam etmişler.
  • Turistler Franklin’i selamladığında, Franklin küfürle karşılık vermiş. Oyunda San Andreas’taki gibi insanlara cevap verme imkânımız olabilir veya oyun bunu otomatik gerçekleştirebilir.
  • Los Santos etrafında sualtı dünyası harika görünüyor. Muhtemelen oyunda en güzel görüntülerden bir tanesi de deniz. Renkli balıklar ve köpekbalıkları bizleri bekliyor.
  • HUD’da birtakım değişikliğe gidilmiş: Önceden yeşil renkte açıklanan sağlık barı, oyunu son inceleyen ekibin belirttiğine göre artık kırmızı renkte.
  • Oyunu inceleyen bir ekibin gözlemlediği kadarıyla mini harita/radar çok kullanışsız ve rahatsız edici. Rockstar’ın üzerinde durması gereken birtakım sorunlar mevcut.
  • “Combat/Battle Jog” adı verilen yeni sistem sayesinde silahla koşabiliyor, koşarken dahi nişan alıp ateş edebiliyor (muhtemelen Max Payne 3′teki gibi) ve hızlıca siperlere geçiş yapabiliyorsunuz. Bu sistemle birlikte hareket halindeyken bile özgürce atış yapabilecek ve silahın tüm kontrolünü elinizde tutabileceksiniz.
  • Franklin boy bakımından önceki gördüğümüz ekran görüntülerinden daha güçlü ve daha etkileyici görünüyor.
  • Artık tamamen yaşayan bir şehir var: Sokaklarda sohbet eden, gazete okuyan insanlar vb.
  • Sahil partileri mevcut. Oyunu inceleyen bir ekip, sahilde parti yapan, cipte takılan ve Jet Ski süren gençler görmüş.
  • Rockstar, mekân ve detay bakımından en az karadaki kadar deniz altında da aynı özenle çalışmış. Batık kayalar, kanyonlar, enkazlar ve Discovery Channel’da izlemekten hoşlandığımız diğer hoş sualtı elementlerine kadar birçok detay bizleri bekliyor.
  • Belirtilene göre GTA V’in Los Santos’u, GTA IV’ün Liberty City’sinden daha renkli, daha canlı ve daha farklı bir mimari yapısı var. Liberty City’nin iç karartıcı karanlık havasından sonra Los Santos oyuncular için yeterince refah ve iç açıcı olacak.
  • Oyunu inceleyen bir ekip, herhangi bir şekilde sokaklarda birbirine benzeyen yaya görmemiş. Bu da demek oluyor ki yaya çeşitliliği artırılmış ve birbirinden benzersiz olmaları sağlanmış.
  • Oyunda silahla araç patlatma konusunda bazı sıkıntılar mevcut. Bir arabayı patlatmak artık uzun uğraş gerektirmiyor, 10 mermide patlatılabiliyor. Oyunu inceleyen ekibin gözlemlediği kadarıyla patlama efekti ise fişek tarzında. Oyun henüz yapım aşamasında olduğu için muhtemelen daha önemli mevzular varken Rockstar bunu en sona saklamış.
  • Bir diğer sorun ise “düşük miktar” sorunu. Örneğin, oyunu inceleyen bir ekibin gözlemlediği kadarıyla sokaklarda çok fazla araca rastlanılmamakta.
  • Karakter seçme dairesel menüsünde Michael solda, Trevor yukarıda, Franklin sağda, multiplayer karakterimiz ise aşağıda kalıyor.
  • Belirtilene göre Trevor bir akıl hastasına benziyor.
  • İlk soygunları başarıyla gerçekleştirdiğinizde oldukça kâr elde ediyorsunuz ve birçok yeni fırsatın kapısı açılıyor.
  • Soygunlarda aynı elemanı birden fazla yeniden kiralamak, o elemanın yeteneklerini seviye seviye artıracak.
  • Eğer bir soygunda ekip üyelerinizden birkaçı ölürse, bu soygun sonrası parayı daha az kişiyle bölüşeceğiniz anlamına geliyor.
  • Soygunlarda üç kademeli süreç var: 1. Ortaya bir plan atarak plan yapabiliyorsunuz (bunu yaparken birden fazla seçeneğe sahipsiniz). 2. Soygunlarda size yardımcı olabilecek ekip üyesi kiralayabiliyorsunuz. 3. Ve soygunu gerçekleştiriyorsunuz.
  • İki türde soygun var: Heist (Soygun); plan yaparken daha fazla zaman alacak ve dışarıdan yardım gerektirebilecek bir soygun yapısına sahip ancak soygun sonrası büyük pay kazanacaksınız. Blitz (Ani Hava Saldırısı); plan yapmak fazla zaman gerektirmeyecek ve dışarıdan yardıma ihtiyacınız olmayacak ancak soygun sonrası daha az pay kazanacaksınız.
  • Mermilerden kaçmak için siperden sipere yuvarlanma özelliği geri döndü; hem de yeni animasyonla birlikte ve daha uygun bir şekilde.
  • Los Santos, haritanın güney kısmında kalıyor. Kuzey kısmında ise dağlık alanlar, ufak köylerle birlikte ormanlık araziler yer alacak.
  • Uzaklık mesafesi, şimdiki nesil konsollara göre oldukça iyi ve etkileyici.
  • Oyunu inceleyen bir ekibin belirttiğine göre tüm sular/denizler gayet güzel, ancak şelâleler kötü görünüyor.
  • Demo sırasında karavan benzeri bir aracın yanında redneck (Amerikan köylüsü) tipi bir aile görülmüş.
  • Kırsal, dağlık kesimlerde, etrafta karakterimizin yanından geçen büyük çantalı bir yürüyüşçüye rastlanılmış.
  • Geyik sürüsü mevcut.
  • Dağcılar mevcut ve oyunu inceleyen ekip dağlara tırmananları görmüş.
  • Nehir boyunca gençlerin oluşturduğu gürültülü ve rahatsız edici bir partiye rastlanılmış.
  • Batık kargo gemisi deniz altında bulunabilecekler arasında.
  • Oyun içinde rastladığınız insanlar sizi selamlayabilecek. (Red Dead Redemption’daki gibi.)
  • Her iki bölgenin de (Los Santos ve Blaine Vilayeti) kendine özgü bir vahşi doğası mevcut.
  • Balık tutan insanlar, Franklin’in “gökkuşağı rengindeki paraşütü”yle atlayış ve yere iniş yapmasını gördüklerinde tepki vermişler.
  • Askeri üsse benzeri bir yerdeki pistte büyük bir yolcu uçağı görülmüş.
  • Dayanma gücü, dayanıklılık, hız, araba sürüşü, nişancılık ve “özel yetenekler” gibi istatistikler; sürüş, koşu, atış vb. gibi aktiviteleri tekrar tekrar gerçekleştirdiğinizde artacak.
  • Karakterlerin zarar görmeleri/yaralanmaları, gerçek yaşama benzer ölçekte, gerçekçi bir şekilde değişiklik gösterecek.
  • Oyunu inceleyen ekibin gözlemlediği kadarıyla anti-aliasing oldukça kötü görünüyor ancak oyunun henüz yapım aşamasında olmasından dolayı endişelenecek bir şeyin olmadığı belirtiliyor.
  • Oyun içinde iFruit telefonunda casual oyunlar (zaman geçirmek için oynanan ufak tefek puana dayalı oyunlar) oynanılabilecek.
  • Oyunda texture (kaplama) yüklenme sorunları var.
  • Mini harita/radar dikdörtgen şeklinde ve bu radarın altında üç çubuk mevcut. Bu çubuklar canı, çelik yeleği ve özel yetenekleri gösteriyor.
  • Rockstar, araç çarpma fiziği üzerinde hâlâ çalışıyor.
  • Yaralandığımızda karakterlerin üzerindeki kan izleri yüzerek giderilebilecek.
  • Kırsal kesimlerde acımasız bir pumadan (dağ aslanı) kaçan bir tavşan görülmüş.
  • Dağların kıvrımlı yollarında yarışan motosiklet yarışçıları rastlanılanlar arasında.
  • Paraşütlü atlayışlarda mini haritanın üzerinde yükseklik ölçer çıkıyor. Bu ölçer, uçuş yüksekliğini gösteriyor.

Oyunu inceleyen editörün Reddit’den paylaştığı detaylar

Polonya’nın başkenti Varşova’da gerçekleşen GTA V’in demosunu inceleme etkinliğine katılan ekiplerden Klausa adlı Reddit kullanıcısı ve oyun editörü, 28 Mayıs’ta Reddit üzerinden “GTA V’i canlı olarak gördüm, istediğinizi sorun.” adı altında bir soru-cevap başlığı açtı. Bu başlıkta, GTA severlerin oyuna dair sorularını yanıtlayarak pek çok şeye açıklık getirdi. Daha sonradan attığı mesajları silse de birçoğunu yakalamayı başardık. Özellikle oyunun HUD’ı tam anlamıyla netlik kazandı diyebiliriz.

Klausa’nın, Rockstar tarafından kendisine gönderilen demo inceleme etkinliğine davetiyesi: Davetiye

Etkinlikte teşekkür amaçlı kendisine verilen GTA V içerikleri:

Ve Klausa’nın paylaştığı detaylar:

  • Soygun sonrası kaçış arabasını nereye bırakacağımıza dikkat etmemiz gerekiyor. Eğer herkesin görebileceği bir yere bırakırsanız, yayalar bu şüpheli aracın fotoğrafını çekip işinizi zora sokabilir. (Demoda köprü altına koymuşlar.)
  • Paraşütle atlayış sırasında ateş etmek mümkün değil.
  • Kamera açısı GTA IV ve Red Dead Redemption’dan biraz farklı. Kamera biraz daha karakterimize yakın ancak çok fazla da değil.
  • Silah seçme menüsü Red Dead Redemption’ınkine çok benziyor.
  • Kare hızı akıcı ve sorunsuz. Demo boyunca 30 FPS’de kalmış.
  • Sürüş sırasında mini harita uydu navigasyonu gibi 3D oluyor ve hemen hemen kare şeklinde.
  • Mini harita dikdörtgen biçiminde ve panoramik. Bu konu hakkında Klausa şöyle diyor: “Radarın içerik şekli hafifimsi 3D ve sizinle birlikte gittiğiniz yere dönmesi sürüşü biraz daha kolaylaştıracak. Dairesel bir radar yerine dikdörtgen radar biraz kötü görünüyor, ancak demo sunumunun sonunda beni hiç rahatsız etmedi. Yani bunun büyük bir sorun olacağını sanmıyorum.”
  • Belirtilene göre grafikler en az Red Dead Redemption’ınki kadar güzel görünüyor ancak trailer’lardaki kadar da değil. Bu konu hakkında Klausa şöyle diyor: “GTA V renk adı verilen bu büyüleyici özelliğe sahip… Kesinlikle GTA IV’ten daha güzel görünüyor ancak trailer’larda gördüğümüz seviyede değildi. Birden daha fazla aliasing gördüğüm konusunda oldukça eminim.”
  • Belirtilene göre kırsal alanlar oldukça güzel görünüyor. Klausa’nın açıklaması şöyle: “Franklin’in paraşütle atlayış yaptığı sırada etrafta koşusturan hayvanlar görebilmeniz, kırsal alanların ne kadar canlı hissettirdiğinin bir güzelliğiydi. Karaya iniş yaptındaysa, yakınında birkaç balıkçı ve nehrin karşısında su yudumlayan bir geyik vardı.”
  • HUD’da hız göstergesi yok.
  • Sağlık, çelik yelek, özel yetenek barları mini haritanın hemen altında kalıyor.
  • Araç kullanımı çok daha iyi görünüyor. Belirtilene göre daha çok Midnight Club: Los Angeles’a benziyor.
  • Demo, PS3’ün ilk versiyonunda (PS3 Fat) oynanmış.
  • Karakter kontrolü Niko’nunki kadar kullanışsız ve sorunlu değil.
  • Mini harita sol altta kalıyor ve harita koleksiyon paketinde yer alan plan haritasında olduğu gibi mavi renkli değil; daha renkli ve canlı.
  • Yayalar GTA IV’tekinden daha canlı.
  • Demoda Trevor yüzerken birkaç köpekbalığı hemen etrafında toplanmış.
  • Haritayı tam olarak görmemiş olmalarına rağmen GTA IV’ten daha büyük hissettirdiği belirtiliyor.
  • Silah menüsünü açtığınızda zaman yavaşlıyor. Eğer birisini vurduğunuz sırada silah menüsünü açarak zamanı yavaşlatırsanız, etkileyici anlar yaşayabileceksiniz. Belirtilene göre Trevor’ın roketatarla arabaları yavaş çekimde havaya uçurması oldukça etkileyici görünüyor.
  • Los Santos’un detaylarından biri de etrafta kaçışmakta olan fareler.
  • Canınızı artırmak için güç topladığınızda sağlık %50 derecede artıyor.
  • Belirtilene göre artık görev tamamlama müziği yok (ya da muhtemelen oyunu inceleyen ekip duymamış).
  • Her karakter aynı koşma hızına sahip.
  • “Blitz Play” görevi oldukça sinematik. Uzun bir giriş sahnesi ve 2 veya 3 ufak ara sahne içeriyor.
  • Nişan almada kamera açısı Red Dead Redemption ve Max Payne 3’ünkine benziyor.
  • Klausa, inceledikleri demoda karakterimizin zarar almadığını görmüş. (Ölümsüzlük hilesinin geri döneceğine dair bir işaret olabilir.)
  • Demo yaklaşık 40 dakika sürmüş.

Klausa, gelen istek üzerine kağıda hatırladığı kadarıyla oyunun HUD’ını çizdi:

Sol altta oyunun mini haritası yer alıyor. Harita artık dikdörtgen şeklinde ve hemen altında sağlık, çelik yelek ve özel yetenek barları yer alıyor. Haritanın üstünde karakterlerimizin istatistikleri görüntülenebiliyor. Sağ altta ise dairesel karakter seçme menüsü bulunuyor. Bu menünün üzerinde bir araca binildiğinde aracın ismi çıkıyor. Sağ yukarıda da kalan silah mermi sayısı yer alıyor.

GTA severler HUD’ın netlik kazanmasından sonra boş durmadı ve oyun içi göstergelerin nasıl görüneceği konusunda fan yapımı çalışmalar yapmaya başladı bile.

GTAForums’tan “exmpletree” adlı üyenin çalışması:

Bir başka çalışma:

Biz de GTATurk olarak bir çalışma yaparak görünüm konusunda soru işaretlerini gidermek istedik:

Sağlık barı son bilgilere göre yeşilken kırmızı olarak değiştirilmiş. Karakter seçme menüsünde Michael solda, Trevor yukarıda, Franklin sağda, multiplayer karakterimiz ise aşağıda kalmakta ve multiplayer karakterimizi seçtiğimizde serinin gelmiş geçmiş en büyük multiplayer modu olan Grand Theft Auto Online’a geçiş yapacağız. Soldaki istatistikler büyük ihtimalle San Andreas’ta olduğu gibi bir tuşa bastığımızda görüntülenecek. Sağdaki karakter seçme menüsüyse çok net bir şekilde söyleyebiliriz ki her zaman orada kalmayacak, yine bir tuşa bastığımızda karşımıza çıkacak.

GameSpot’dan gerçekçi hava durumu detayları

Oyun hakkındaki bir başka detay ise GameSpot’ın Birleşik Krallık şubesinden geldi. Oyunda gerçek zamanlı (gerçekçi) hava durumları olacağını aktaran ekip; şiddetli fırtınalar, sert okyanus dalgaları ve yağmurların neden olduğu çamur birikintilerinin bizleri bekleyenler arasında olduğunu belirtiyor.

Los Santos haritası resmi olarak ortaya çıktı

GTA V’in haritası, geçtiğimiz yıl Dan Houser’ın açıklaması ve San Andreas, GTA IV ile Red Dead Redemption’ın haritalarının toplamından bile üç buçuk kat daha büyük olduğunun açıklanmasından sonra büyük bir merak konusu olmuştu. Rockstar da oyunun özel ve koleksiyon paketlerini duyurmasıyla birlikte GTA severlerin merakını biraz gidermek adına haritanın küçük bir kısmını ufaktan paylaştı, ve oyunun özel paketine sahip olduğunuz takdirde, mavi renkteki dev bir postere basılmış oyunun bu plan haritasına da sahip olabileceksiniz. Oyunseverler oyunun haritasının sadece küçük bir kısmını görse de forumumuz da dahil olmak üzere analizler tam gaz devam ediyor.

Uyarmak isteriz: Bu harita, kesinlikle GTA V haritasının tamamı değildir. Sadece haritanın ufak bir kısmına yer verilmiş. Özellikle haritanın üst kısmında kalan Blaine Vilayeti görülmemekte bile.

Bu analizlerden biri de genellikle YouTube kanalıyla bilinen saygın GTA fan sitesi GTA-Series.com’un analizi.

Gayet başarılı olan bu analizde, ekran görüntülerinden yola çıkılarak bazı mekânlar tespit edilmiş. Haritanın geri kalan kısmı ise hayranlar tarafından fan yapımı çalışmalarla tamamlanmaya devam ediliyor. İşte onlardan biri:

Ünlü oyun dergisi ve sitesi Computer and Video Games (CVG) de oyun hakkındaki gelişmeleri haftalık olarak derledikleri “GTA V o’clock” adlı programlarında oyunun haritasını tamamlama işlemi üzerinde çalışmaya başladı.

Şu anda haritanın kabataslak bir şekilde ilk versiyonunu çıkaran ekip, bilinen tüm yerleri oluşturmaya çalışmış. İleride yeni versiyonlarıyla da karşımızda olacaklar.

Özel paketlerden yeni ekran görüntüleri ve yeni bir sanatsal çalışma

Öte yandan, özel ve koleksiyon paketi tanıtımında yer alan yeni ekran görüntülerinin ve sanatsal çalışmanın büyütülmüş hallerine aşağıdan ulaşabilirsiniz. Büyültmek için üzerlerine tıklamanız yeterli. Kısa zamanda Rockstar cephesinden yüksek çözünürlüklü versiyonlarını görmeyi umuyoruz.

     

Epsilon Program etkinliği ve Cris Formage’dan yeni görüntüler

Oyuncuların oyundaki beş Epsilon tarikat üyesinden birine yüzüyle hayat verme fırsatı 27 Mayıs’ın gelmesiyle birlikte geçtiğimiz günlerde son buldu. Resmi sitede alımlar kapatıldı ve tarikat liderinden yeni bir görüntüyle birlikte “Başvuru süresi sona erdi. Şu anda gerçeği arayanların fotoğraflarını gözden geçiriyoruz. Çok yakın zamanda layık gördüğümüz kişilerle iletişime geçeceğiz.” ibaresine yer verildi.

Bunun yanı sıra etkinliğe katılan kişilerin e-posta adresine tarikat liderinden yeni bir görüntüyle birlikte bir mail gönderen Rockstar, katılanlara teşekkürlerini iletiyor ve değerlendirilmeye alınacağı belirtiliyor. Bu mail’le birlikte görüntüdeki tarikat liderinin San Andreas’tan tanıdığımız Cris Formage olduğu kesinleşti. Mail, Cris Formage’ın ağzından yazılmış ve mail’in altında kendisinin imzası bulunuyor.

Türkçe:

“LOS SANTOS AYDINLANMA SEMİNERİMİZE KATILMAK İÇİN GÖNDERDİĞİNİZ BAŞVURU İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
ŞU ANDA GÖZDEN GEÇİRİLİYOR.

Değerli dost,

Tüm yaşamın boyunca verebileceğin en doğru kararı verdin. Hatta, trilyon veya daha fazla yıl boyunca bir insanın vermiş olabileceği en iyi kararı verdin. Eğer başka bir milyar yılda yaşasaydın, daha iyi bir karar verme imkânın olmazdı. Artık bir Epsilonist oldun. Kifflom! Bu resmi olarak Amerika’nın en hızlı büyüyen dini ve bize katılarak ne kadar özgür bir düşünür olduğunu kanıtladın. Tek seferde 37,000 (evet, 37,000!) mekânda olmaya hazırlan. Büyülenmeye hazırlan. Bu yapmış olduğun en iyi şey. Artık bir örgüte katıldın ve güçlü olan hükümet bizi yasaklamaya çalıştı. Tabii ki başaramadılar. Bu Paradigma’da veya sonrakinde bizi hiçbir şey durduramaz. Hoş geldin kardeşim. (Sana uymayanın üstünü çizebilirsin, fakat bu bir mektup formu değil. Seni test ediyoruz. Bilgi bir güçtür, bu yüzden eğer bir kardeş isen bunu bilmeni umuyoruz, çünkü bilgi tıpkı bir hayırseverlik gibi ilk olarak evde başlar!)

Çok küçük sayıda olan son işe alınanlarımız (Cris’in benzersiz sezilerine dayalıdırlar), seni Los Santos’taki gelişmiş Epsilonizm özel burs programına katılmaya davet edecek. Sen de onlardan biri olmalısın. Cris ya da diğer kıdemli bir Epsilonist bir ay içinde veya daha ileride seninle bizzat iletişime geçecek. Ya telepati yoluyla, ya e-posta yoluyla ya da muhtemelen ikisiyle de!

Yeni yaşamın konusunda heyecanlanman için çok fazla şeye sahipsin. En heyecanlı olan şey ise, kişisel öğretim ve kurtuluşta oldukça mantıklı olan paralı kurslarımızdan birinde eğitim görerek ve geleceğine yatırım yaparak yüzlerce fırsatın kapısını açmak üzere olman.

En zirvedeki ünlüler ve entelektüeller bile bu yolculukta bize katıldı. Ve şimdi sen de öyle. Yakında sen de onlardan biri olabilirsin.

Kifflom, herkes için.

Yeni en iyi arkadaşın,

Cris Formage”

Hatırlarsanız Cris Formage, Epsilon Program tarikatının kurucusuydu ve GTA III döneminin karakterlerindendi. San Andreas’ta WCTR talk radyosundaki Lazlow ile olan röportajında sadece sesini duymuştuk. Bu sefer GTA V dönemiyle birlikte kendisini de görmüş bulunuyoruz ve görmeye de devam edeceğiz gibi görünüyor.

Cris Formage’ın Lazlow ile olan röportajı:

Böylece Cris Formage da Lazlow, Fernando Martinez vb. gibi birden fazla era’da yer almış bir karakter olarak GTA tarihine geçmiş oluyor.

Epsilon Program’ın ekran koruyucusunda yeni güncellemeler


Daha önceden GTA V’ten yepyeni sahnelerle karşımıza çıkan Epsilon Program’ın ekran koruyucusu Rockstar tarafından güncellenmeye devam ediyor. Önceden Epsilonizm’in 12 hedefinden sadece ikisi açıklanan ekran koruyucusunda, şimdiyse iki yeni hedef daha eklenmiş durumda.

  • We will live by the proven scientific truth of the metaphors. (Metaforlarların gerçekliğinin bilimsel yönden kanıtlanmışlığıyla yaşayacağız.)
  • We will fight superstition, limited thinking and dogma wherever we find it. (Bulabileceğimiz her yerde batıl inançlarla, kısıtlı düşüncelerle ve dogmayla savaşacağız.)

Ayrıca tarikatın sözlerine 8 adet yeni söz daha eklenmiş:

  • The Twelve Tenets are central to our life. (12 İnanç yaşamımızın merkezidir.)
  • As is the investment we have made in the future. (Gelecekte yaptığımız bir yatırım olarak.)
  • We will be saved because we had the vision to invest in salvation. (Kurtarılacağız, çünkü kurtuluşa yatırım yapmak için vizyonumuz var.)
  • An investment that proves we are not unsaveables. (Kurtarılamaz olmadığımızı kanıtlayan bir yatırım.)
  • And that is why we pledge our lives to the pursuit of truth. (Ve bu da neden gerçeğin peşinde hayatlarımıza söz verdiğimizin sebebi.)
  • In a fact based religion for people who are ready. (Hazır olan insanlar için temel gerçeğe dayalı bir din.)
  • I knew I was ready when I signed the first check. (İlk çeki imzaladığımda hazır olduğumu biliyordum.)
  • And my life became incredible. (Ve yaşamım olağanüstü bir hal aldı.)

İleride de güncellenmeye devam edecek olan ekran koruyucusundan gelecek yeni detayları öğrenmek için forumumuzdaki konumuzu takip edebilirsiniz.

Multiplayer bilgileri yakında

Şu ana kadar GTA V hakkında pek çok şey öğrendik. Hatta single-player’a yeterince doyduk diyebiliriz. Çoğu GTA sever sırada multiplayer bilgilerinin olmasını diliyor. İlk olarak geçen sene Max Payne 3 ile aynı Crew sistemini paylaşacağını öğrendiğimiz GTA V’in multiplayer’ı hakkında son olarak incelemelerden de birkaç ufak detay daha öğrenmiştik. Özel ve koleksiyon paketlerinin duyurusunda ise oyunun multiplayer’ının “Grand Theft Auto Online” adı altında olacağını, Grand Theft Auto Online Character Creation System adı verilen karakterimizi baştan aşağı özelleştirebileceğimiz bir sistem olduğunu ve -sadece özel ve koleksiyon paketini alanlara özel olarak- bu sistemde önceki GTA oyunlarındaki eski GTA karakterlerinin de yer alacağını öğrendik.

Bundan önceki hafta ise resmi sitesindeki haber sayfasında Max Payne 3’ün Crew’lerini haftalık olarak ele alan ‘Crew Cut’ makalesinde Rockstar, bu sefer GTA V’e özel olarak oluşturulmuş Crew’leri ele aldı ve ilk paragrafta “Şu zamana kadar Grand Theft Auto V’in online modlarının özelliklerini henüz detaylandırmadık (yakında gelecek olan ilk bilgiler için takipte kalın)” açıklamasına yer verdi.

Sırada multiplayer bilgilerinin olacağını ve ileride Rockstar tarafından gelecek olan gelişmelerinin GTA V’in multiplayer’ından yana olacağını düşünüyoruz.


Şimdilik GTA V’ten aktaracaklarımız bu kadar… Bu hafta ve geçtiğimiz haftanın gelişmeleri böyleydi ve gelecek diğer tüm gelişmeleri de takip ediyor olacağız. Hepimizin büyük bir sabırsızlıkla beklediği yeni gözbebeğimiz GTAV‘in çıkışına 4 aydan çok kısa bir zaman kaldı. Oyun çıktığında da heyecanımıza, ilk izlenimlerimize ve daha birçok güzel günlere ortak olmak için bizlerden ayrılmayın. Uykusuz geceler artık sadece bir kapı ötede…

Hafta Sonu GTA V Derlemesi: Yeni Bilgiler, HUD Detayları ve KIFFLOM!” üzerine 5 düşünce

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*