Rockstar’dan GTA III Hakkında Soru-Cevap – Bölüm 1
16 Aralık 2011  

Rockstar Games, geçtiğimiz aylarda yayımladığı genel soru-cevap makalesinin ardından bu sefer GTA III’ün 10. yıldönümü şerefine GTA III hakkında bir soru-cevap makalesi yayımladı. GTA severlerin GTA III hakkında sorduğu soruları yanıtlayarak GTA III’ün karakterleriyle ilgili aklımıza takılan tüm soru işaretlerini aydınlattı. Claude’dan Darkel’a, Darkel’dan oyunun beta görevlerine ve diğer karakterlere kadar aklımızdaki birçok soru işaretini gideren Rockstar, gelecek haftalarda GTA III soru-cevap makalesinin 2. bölümünün de geleceğini belirtti. İşte GTA III hakkındaki soru-cevap makalesinin ilk bölümü ve merak edilen o sorular ve cevapları…


Soru 1: Claude’un sürekli sözlü bir diyaloğa girmeyen sessiz biri olması mı planlanmıştı?
Soru 2: Claude bir dilsiz mi yoksa konuşmayan bir adam mı? San Andreas’taki bir yarışta CJ’in Claude’a dilsiz olarak hitap ettiğini hatırlıyorum.
Soru 3: Claude neden konuşmuyor? Hatta yandığı zaman tepki bile vermiyor.

Rockstar Games: İnsanların oyunlarda konuşması gerektiği şimdilerde çok açık bir şekilde görünebilir, fakat bu 2001 yıllarında şart değildi, daha doğrusu bir açık dünya oyununda şart değildi. İlerledikçe birçok prosedür oluşturduk, ve sadece NPC (Oynanılamayan Karakterler)’lerin konuşması gereğinde karar kıldık. Onları nasıl konuşturacağımızı çözebilirdik (hareket yakalama ara sahnelerini kullanmak, gerçekten daha önce hiç yapılmamış bir şeydi, en azından bu bizim yaptığımız ölçekte bir şey değildi). Bu yüzden oyunun ana karakterinin konuşmamasını kararlaştırdık, kısmen insanların onunla özdeşleşmesinde yardımcı olmak için yapıldı, fakat genel nedeni çözülmeyi bekleyen başka sorunlarımızın olmasıydı ve bu da önemli bir mesele gibi görünmüyordu. Vice City için çalışmaya başladığımızda konuşan bir ana karakterin tanıtımı için toplantılara başladık, ama bu büyük bir işti. GTA3’ün yapısı şimdilerde size açık veya doğal gibi görünse de, ve oyunun motorunda yapılan ara sahnelerin kullanımı sizlere oyun çok basit ve kolaymış gibi bir görünüm ve his verse bile, biz bunların hepsini ilk kez fark ettiğimizde durum böyle değildi. Oh, San Andreas’ta CJ’in Claude’a dilsiz olarak hitap etmesinin sebebi de onun konuşmaması ve CJ’in onu sinir bozucu bir tip olarak bulmasıydı.


Soru 4: Eğer bu gerçekten III’ün beta versiyonundaki Claude’un sesiyse, lütfen buna bir açıklık getirin: http://www.youtube.com/watch?v=qOGs2w40SyA
Soru 5: Aslında büyük bir yükseklikten düştüğü ve/veya denizde boğulduğu zaman bir ara Claude’un sesini duymuştum. Ayrıca bu da ilginç: http://www.youtube.com/watch?v=ddJ_SF596HE. 0:18’de Claude hızlıca “Get out of the car” (Çık arabadan) sözünü söylerken görülüyor, bu noktada onun bir sesi olduğu görülebiliyor. Gerçekten tam bir muamma.
Soru 6: 
GTA3’ün beta trailer’larından birinde Claude, “Get out of the car” diyor. Claude’un tek kelime bile etmemesinin sebebi neydi?

Rockstar Games: Sahte. Bu eski bir oyun içi görüntüsünün bir parçası, evet, ama biz Claude’un bir sese sahip olmasına veya hatta Vice City’ye kadar konuşan bir ana karakteri nasıl uygulayacağımızı tasarlamaya yönelik bir hedefimiz olmadığı gibi bu seslerin sonradan birileri tarafından videoya eklendiğini düşünüyoruz.


Soru 7: Son görev tamamlandıktan sonra “When the chopper finally got taken out, better than the fireworks on the 4th of July”ı söyleyen Claude mu? Bunu her zaman merak etmişimdir!

Rockstar Games: Hayır. Bunu söyleyen haber raporundaki bir görgü tanığı.


Soru 8: Claude karakteri için ilham kaynağı kimdi? Onun tutumunu gerçekten seviyorum; sessiz ama tehlikeli.

Rockstar Games: Herhangi tek bir ilham kaynağı yok. Biz sadece eğlenceli bir şekilde tüm sinir hastası ve ağzı kalabalık gangsterlerle iç içe olacak olan güçlü, sessiz katil fikrini beğendik. Diğerleri güçsüz ve çılgınca görünürken, o güçlü ve kontrolü elinde olarak görünüyor.


Soru 9: Claude’un biyografisi hakkında daha fazla şey söyleyebilir misiniz?
Soru 10: Claude’un geçmiş hikâyesi nedir? Mesela soyadı ne, soy ağacı ne? Nereli? Ya da belki de en azından kısa bir biyografisi?

Rockstar Games: Gürültücü ve psikotik kız arkadaşıyla birlikte bir banka soyguncusu. Bundan daha fazlası var, ama söylemesi zor. Kesinlikle bir sokak serserisi, muhtemelen Batı Kıyısı’ndan gelmiş, Liberty City’de yeni biri. Soyadı “Speed” olabilir ama olmayabilir de.


Soru 11: Claude, Maria’yı öldürdü mü?
Soru 12: Grand Theft Auto 3’ün sonunda Claude, gerçekten Maria’yı vurdu mu?

Rockstar Games: Bu konu hakkında emin değiliz. Bazıları öldürdüğünü düşünüyor, bazıları da öldürmediğini düşünüyor. Şüphesiz ki senaryonun orijinal versiyonunda, Maria’nın uzun ve gerçekten sinir bozucu bir konuşması vardı, fakat sonrasında ise ses departmanından birisi buna zekice bir şekilde son verdi. Peki bu Maria için ne anlam ifade ediyor, kim bilebilir.


Soru 13: Claude’un akıbeti ne oldu? GTAIII kriterlerinde öldü mü yoksa yaşıyor mu?
Rockstar Games: Kesinlikle ölmedi. Ama ne olmuştur, bilmiyoruz.


Soru 14: Claude’un görünümü nasıl değişti veya yapım aşaması sırasında nasıl şekil adı?
Rockstar Games: Onun görünümünü biz tatmin olana dek birçok ama birçok kez yineledik. Her zamanki şeyleri, ağırlığı, suratı, bazı kıyafetleri.



Soru 15: Darkel, garip bir karakter… Resimleri GTA III’ün resmi web sitesinde mevcut ve ismi GTA III’ün kitapçığında görülüyor. Bir yerden onun “rampage benzeri” bazı görevler vermesi gerektiğini duymuştum. Onun amacı tam olarak neydi? Neden oyunun final sürümüne dahil edilmedi?

Soru 16: Hey Rockstar… Mümkünse söyler misiniz; Grand Theft Auto III’ün silinmiş karakterlerinden Darkel adlı karakterin Rus bir komünist olduğu doğru mu?

Soru 17: Darkel ile olan o bütün yaygaralar neydi? Gerçekten çocuklarla dolu olan bir okul otobüsü patlattığınız bir görev mi vardı?
Soru 18: Darkel kimdi?

Rockstar Games: Darkel sadece çılgınca görevler veren çılgın bir serseriydi. Görevler oyunun tamamlanmasından birkaç ay önce ve 11 Eylül saldırılarından önce oyundan kaldırıldı çünkü oyunun geri kalanı kadar güzel olmayacaklardı, ve ses tonlaması açısından biraz gariplerdi. 5 görevle birlikte başlamıştı, ve sonra yavaş yavaş hepsi kaldırıldı. Sadece bir ve 2 tane kaldığındaysa hepsi kaldırıldı zira karakter diğer karakterlerin yanında bir işe yaramayacaktı. Bu komik bir dedikodu olmasına rağmen hiçbir görevde okul çocuklarının otobüslerini patlatma gibi bir şey yoktu!


Soru 19: Darkel’ın beta görevlerinin yayımlandığını hiç görecek miyiz?

Rockstar Games: Hayır. Rockstar North’daki adamlarımız, eski tamamlanmamış görevleri nasıl düzelteceklerini ve nasıl çalıştıracaklarını çözemeyecek kadar ilerisi için çok meşgul olarak çalışıyor.


Diğer Karakterler Hakkındaki Sorular

Soru 20: GTAIV’te GTAIII karakterlerine ve markalarına pek çok gönderme (örnek vermek gerekirse LC’de El Burro grafitisi) bulunuyor, fakat gerçekten herhangi bir karakter (Lazlow’dan başka) her iki “evren”de de yer alabilir mi? Bu, Donald Love’ın gittiği yer mi? Kendisi boyutlarıyla GTAIV evrenine mi atladı? İki evren de tamamen ayrı mı? İki Liberty City’nin neredeyse birbirinden anlamsız olmasını anlıyorum fakat GTAIII’teki karakterlerin herhangi bir şekilde geri dönüşünü görme gibi bir şansımız olacak mı? GTAIV bazı inanılmaz karakterlere sahip, fakat III era’daki bazı karakterler de unutulmazdır.

Rockstar Games: El Burro’ya GTA 1’de de olduğu gibi bir gönderme yapıldı, bu yüzden “evrenler”i geçmesi gerektiğini uygun hissettik. “Evrenler” farklı boyutlarda değerlendirilir; 2D, 3D ve yüksek boyutlu (HD). Bu yüzden biz markalar ve radyo/arka plan karakterlerinin her ikisinde de olacağını fakat 3 boyutlu karakterlerin olmayacağını düşündük. Bu ardındaki mantıktır (mantıklı kabul edilene göre). Yani hayır, biz herhangi bir GTA3 karakterinin GTA4’ün evreninde olabileceğine inanmıyoruz.


Soru 21: Ray neden bu kadar çok paranoyaktı? Ayrıca kendisi de Robert Loggia tarafından seslendirilmiş. Vov!

Rockstar Games: O, şansının neredeyse bitmek üzere olduğunu ve hazin bir sona yaklaşmak üzere olduğunu bilen kötü bir polisti. Bu da herkesi paranoyak yapar…


Soru 22: Artwork’te elinde beyzbol sopası olan bir adam var… Kim o? Onun Toni Cipriani olmadığından oldukça eminim çünkü Toni başka bir artwork’te elleri cebinde bir adam olarak görülüyor, ve bu iki adam da aynı değil.. En azından benim için öyle.. Teşekkürler.
Soru 23: GTA III’ün 10. yaşdönümü kutlamalarında, eski günlerin hatrına oyunu yeniden deşip oynamaya karar verdim. Fakat oyunun kapağına her baktığımda, gözlüklü ve silahlı adam beni meraklandırıyor… Oyunun kapağında, kitapçığında ve yükleme ekranlarında göze çarpan bu gözlüklü adam kim?

 

Rockstar Games: Onlar, Rockstar North’daki uzun soluklu konsept sanatçılarımızdan Ian McQue’nin yapmış olduğu en eski konsept çalışmalarından bazıları olmakla beraber, Stephen Bliss’in (kendisi Grand Theft Auto kapak tasarımlarımızı tasarlayan elemanlarımızdan biridir) hoşuna gidip oyunu güzel bir şekilde temsil etmek için kullandığı montaj sanat çalışmalarından bazılarıdır. Mümkün olduğunca oyunun havasını yakalayacak olan temsili karakterlerden daha az endişe duyuyorduk. Dolayısıyla bazı sanatsal çalışmalardaki karakterlerin oyun karakterleri olacak diye bir zorunluluğu yoktur. Oyunun çıkışından sonrasına kadar bu karakterlerin bu kadar çok büyük bir mesele olacağını gerçekten düşünmemiştik.


Soru-cevap makalesinin ikinci bölümü için tıklayın.

Rockstar’dan GTA III Hakkında Soru-Cevap – Bölüm 1” üzerine 5 düşünce

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*